Thursday, December 9, 2010

Symphlov: Year of the Youtube.

So, I've got a new project idea that I know you will love.
My friends and allies have been eagerly suggesting that I start a series of Youtube performance videos so that I might reach a broader audience. I always wanted to do Youtube vids, honestly, but I was more invested in a Madonna girl project in which I recreate all of my favorite Madonna songs which.. now seems almost a bit creepy on my part lol. Ok not really I still want to, I'm just afraid of the legality of it all and I don't want to be sued...
Anyways, I've decided to get on this. Starting NYE I will be posting performances every 2 weeks (because honestly I'm trying to figure out how I'll do this so starting slow is good) whether they be open mics, i score a show or just in my house. Whatever is whatever.
So, first I gotta get a better camera.
I hope you guys tune in NYE and continue to follow my 2011 journey with me.
Sub if you like, http://www.youtube.com/symphlov

Thursday, December 2, 2010

Happy Holidays!

I want to wish you guys a happy end-of-the-year-holidays. Thanks a million for your support!
~Symphlov :)

Thursday, November 4, 2010

Celebration

I've noticed its super hard to get any writing done when I'm obsessing over Madonna. I finally got Celebration a while ago and it has not stopped playing since.. which is great and all for simple radio promo work but is a real composition killer. I literally have Madonna's voice stuck in my head. Not that I'm complaining..
Today was good tho. I'm ready to start back writing. When I write I usually listen to a bunch of Queen and then wake up with a song in my head. I get lyrics at the weirdest times, but the best stuff comes in my dreams :)
I just love starting new projects. And I'm super proud of DK!! :D

Wednesday, October 27, 2010

How Sue sees it.

Ok, I've been obsessing over Glee. But I've been doing lots of promo work too so NBD. lol.
But hey, this quote from season 1 episode 4, "Preggers", is like, legit.. Sue Sylvester says:

"People will tear you down, tell you you shouldn't have bothered in the first place. But let me tell you something: there's not much of a difference between a stadium full of cheering fans and an angry crowd screaming abuse at you. They're both just making a lot of noise. How you take it is up to you. Convince yourself they're cheering for you. You do that, and someday, they will."

That's powerful. See? Technically I'm psyching myself up for my show. And I've been practicing Dream Killer like crazy. Sooo.. yeah. I got this. :)

Monday, October 25, 2010

Go Baby Go!

Next up, World Talent Radio and NPR!
Btw, Dream Killer is live today on itunes! GOOO!

Friday, October 22, 2010

Dream Killer is on itunes!

So my album is now available for purchase through itunes! Go Baby Go!

Sunday, October 10, 2010

Its 10:10, 10/10/10. Haha

quick! make a wish!

Dream Killer is here!!!!!


Get Flash now!

In order to listen or view this content you will have to upgrade your version of Flash.


Friday, October 8, 2010

DK release!! 10.10.10



Friends and Champions, lend me your ears!
My first independent album will be released this Sunday, 10.10.10, here on my Symphonic Love blog! You will be able to listen, share, and comment on my album Dream Killer. Your thoughts and support is greatly appreciated, as I completed this entire project with my own money, ideas and equipment. The album will be released for download on October 22nd on iTunes, Amazon and wherever else digital records are sold. And, when demand is high enough for hard CD copies, they will be released as well! :)
Each record will be only $1, or you can buy the entire album for $8! If you download the entire thing then you will also receive a digital cd booklet of custom artwork and lyrics via PDF. For those who really love and believe in me, as soon as I can find a company that will print tee shirts for less than $20 then those will be available as well!
Be here this Sunday, Oct 10th to hear it first!

Thursday, October 7, 2010

Already..?? haha

The anticipation of the Dream Killer release has not stopped me from writing new music or beaming to tell you about it. Of course Dream Killer will premier here on my blog on 10.10.10, which is this weekend! So yayyy! I hope you can contain your excitement ;)
But I am already working on my new project! I've always been the type of artist who keeps running and was never able to slow down and actually breathe, so I am happy to have finally completed a project for once. Let's see if I can do it again.
:D :D :D

Wednesday, September 22, 2010

Autumn Equinox

I love the fall. And I love October!
So.
I can officially announce that Dream Killer will be released on this blog on October 10th!
Thats right, [10.10.10]
be here! Comment! Celebrate! Enjoy! Love!

Sunday, September 12, 2010

Recording and Copyrights all done!

Yay!
I've learned my lesson and will never announce the ending of a project until the ending of said project. Haha!!
I finally finished recording DK this morning and then obtained the copyrights this afternoon. So that part is over.. all thats left now is album art and releases!
I so excite!
But I'm not giving a date because i will surely miss it. :)

Saturday, August 21, 2010

DK is almost done I sweaaarrr... haha

I know I said DK would be posted this week...
but I'm a little behind on getting copyrights. And I'm sooo protective of my baby I want to make sure I get this right ok? Gimme another week and I will have DK on this site. :)

Sunday, August 8, 2010

Sunday Morning

DK will be posted in 2 weeks!!! :)
betcha didn't see that one coming, did ya? Ha!

Sunday, July 11, 2010

:)

Never measure your worth in things. Measure the hearts that light up when you are near.. because all you need is one to be great.

Saturday, July 10, 2010

In repair :)

I can't believe I hadn't posted anything all June?? Haha well honestly I haven't done much work I've been out of order for the past month so it makes sense. But!! No worries I am back to business :), I have been practicing new music to perform. Open mics are right around the corner! I am so excited!! :D

Sunday, May 30, 2010

Tired

I love Saturday nights because its the only time i can listen to music until I fall asleep, without worrying abt how long it takes. I'm so tired, but its the good kind of tired when you know you've worked hard and will have something to show for it.
I've started writing new music, and I love the direction its flowing in. I'm so close to finishing Dream Killer and its really exciting to have a new project waiting. Being busy makes me happy....

But on Saturday nights, I rest. I get a chance to listen to Elton John, Kevin Drew, Coldplay and Sigur Ros, and drift off into dreamland. :)

Thursday, May 20, 2010

Like if its not your art, its wasting time~

Cause soon I'll light the sky... :)
So its been crazy trying to balance work, school, social activities and DK. I crashed today and slept for 4 hours after class lol. I might have to press the pause button one more time on DK but thats alright! The summer mini semester is only 3 weeks left. Then I will transition into the regular summer quarter. That might sound like a lot but no worries its not! Ok it is.. I don't know how I'm going to keep my job lol.. there are not enough hours in a day..
Oh but good news! I bought a new guitar and its lovely! I will post a pic later. Its my baby <3. I think we should marry and raise a family of little songs and melodies. I made a vow today too, to never let my art become a chore. I keep reading status posts of my friends complaining about their art projects that they have to finish and I dread the thought of ever working so hard that i forget why I am doing this. I make music because I love it.. and ifs its not made with love then what's the point?
Anyways, I am working very hard. These music classes are tough but I know that I am getting better everyday. I just need to make sure I remember not to push myself too hard because I am a fainter lol. Seriously New York, I am fighting so hard for you. You better treat me right..

Monday, May 3, 2010

Finally!

So next week is finals! I am excited because then I will get a chance to focus.. lol. I love my job btw, best idea ever. I am saving money to go to NY next summer, and possibly live there if I survive those 3 months. I am very excited!

Dream Killer! I am working really hard so don't rush. :P

Friday, April 16, 2010

Wednesday, April 14, 2010

Star Love~ finally!

2 DK tracks down, 6 to go!
Star Love was such an easy record...! Wow.
I think thats the fastest I've recorded vocals.. ever.. :)

Tuesday, April 13, 2010

Ever After

I finished the vocals for Ever After today! YaY!
One down 7 to go! haha

Sunday, March 28, 2010

Star love~ cont.

So I'm starting to notice a trend.. haha
On the days when I work on my music project I don't do my homework and vice versa. I did like, no homework this entire weekend, but I got a load of musical work done. Today I typed up the all lyrics and did some editing. yay!

I need to learn to manage my time better. Luckily there are no tests this week. ;)

P.S. happy bday gaga!

Saturday, March 27, 2010

Star love~

Today is an exciting day!

I am so close to finishing this EP that I'm literally about to explode with happiness. Today I chose the track list, and while there's tons of mixing, mastering and digital artwork ahead, the composing has finished and the drafting is over! YAYY!!

Every time I estimate a finish date something happens so I'm not going to jinx it this time. :P All i will say is that I am so excited!

I have not done my hw for this weekend haha.. but I got a LOT done. :)

Wednesday, March 3, 2010

LJ/DK

Its getting there :)
I need to learn to cut off a certain stopping points because this project has evolved so many times haha. But its getting really close! And I now have a youtube account that I can use to unleash this onto the world!! Yayy..

youtube.com/symphlov

It needs a better design but I will fix that later. I have a lot of design work in my future anyways. But I am super excited!

I'm trying to reconsider myspace.. I am trying to put past differences behind me.. but I'm not sure yet. You are welcome to check out my old page. But it will mostly be deleted soon. so run!

~MK

Wednesday, February 10, 2010

STar

I'm not going to lie, LSC is kicking my ass.
I am very happy for this decision to finish my associates degree there, my major being music performance and all. My sight reading skills are not on par.. but that is changing fast-- they are making sure I am proficient in piano, voice and guitar. I respect that a lot.
I am practicing more and more. And the overexposure to classical style is inspiring me majorly. I am determined. I needed this.. it will make me a better artist. :)

Monday, January 18, 2010

Ratatat



So I've been fighting with this idea for a long time.. and I'm like// still not 100% on it but I really want to do a RATATAT project. Basically what I want to do it take my favorite Ratatat songs and write pop lyrics for them over the song. I did one a couple of summers ago called "Pretend" over "Crips". It was in my opinion, legit B). The reason I am having such a hard time with this is because I don't like to sample other artist's work and what if I fuck up the song and blah blah blah.. watevr i am almost 87% close to doing this and I'm sure vodka and some lyrical inspiration will find that other 13% and push it over the edge. It would be tight as hell to finish like 8 songs. Of course I wouldn't try to sell it but man, that would be.. they are my heros. Mike and Evan are like electro gods. Haha. I feel like i am not worthy.. yet, ha. Gimme like a week. ;)

[Edit 3.3.10: I have decided to start this project right after I get LJ/DK on itunes ;)]

Friday, January 15, 2010

Work.

My guitar needs new strings lol.
I love it though. The best part is that I have this freedom to just create and live in my music. I'm not in any kind of rush,, I have been looking for open mics to play and there are many. I am happy and happiness actually does produce good music [contrary to popular belief] haha. :)

Tuesday, January 12, 2010

Feedback Mix



This is my second mix. I remixed Janet Jackson's song Feedback with Pokerface (by Lady GaGa) and Ciara's vocals frm Goodies. Its hot too.. I promise all the mixes won't include GaGa... or they might.. cause I love her haha. :)

Monday, January 11, 2010

Wake up in the morning feelin like a sexy bitch..



I remixed Ke$ha's song Tik Tok with Just Dance (by Lady GaGa) and AKon's vocals frm Sexy Bitch (by David Guetta). Its hot~ :)

It took me like.. 8hrs haha. I love it tho.

Sunday, January 10, 2010

My lungs are about to burst

My APC40 came today, I must say I am extremely pleased with the investment.
I started mixing music right away and reconfigured my DAW [I'll post pictures later when I find my memory carD]. I am really confident in this new project. I am no where near done exploring all the capabilities of this thing, but I've already begun remapping so I am getting comfortable with it [haha in 1 day..]. I have a lot of work ahead.. but I am ready. I've got some syck rediculas weaponry in my arsenal. And I'm really proud cause I built all this all by myself>>> :).
-eMkaY

Friday, January 1, 2010

Symphlov

Is my new musical project, I actually got the idea for it when I was inking a new design for a tattoo last fall. I am wayy excited because I am going back to my blood and... gah I dont want to give it away but its gonna be syck I swear!

I have waited until the very last minute to order my APC40 because I have been composing and writing and seriously have not even cashed my checks yet. But I will be ordering my baby from Ebay today~~ hehe.

I shall name him upon receipt...?

Oh yeah loud jackets is kinda sorta almost 80% done, so what I decided to do is make it even better by combining it with some new stuff that I have been working on. A little project I like to call [LJ/DK] << its fuckin tight.

I might upload some album art when I get a free minute.

///Actually I might redo all the album art so nevermind.... haha.

BtW, Happy New Year!! I was gonna go downtown but ended up spending my entire night recording.. a better use of the time anyways I guess. :)

-MK